Det stiveste puds var fundet frem, mens faderens, vennens, kollegaens, onklens eller en helt femtes fedeste køretøj agerede limousine til årets galla på NGH.
Der var endda også rigtige, ægte limousiner, men ellers var det åbne sportsvogne, en hestevogn, ladcykler og motorcykler, der stjal billedet – og lyden.
Artiklen fortsætter under billedet...
Skarpe studenter med sjove køretøjer. Foto: John Ringstrøm
464 studenter fra både STX og HF kom anstigende ad den røde løber, hvor de også fik hilst på rektor Marianne Bollerup Neuer og vicerektor Jon Hestbech, der tog imod de mange glade, snart forhenværende elever.
Artiklen fortsætter under billedet...
Marianne Bollerup Neuer og Jon Hestbech tog imod alle studenterne. Foto: John Ringstrøm
Endnu flere stolte familiemedlemmer og andre pårørende tog opstilling for at få et glimt og en video af deres afkom, inden alle studenterne samledes i aulaen for at hylde hinanden og holde et brag af en gallafest.
Artiklen fortsætter under billedet...
Den røde løber passer til smoking og gallakjole. Foto: John Ringstrøm
De startede med at danse lancier, og herefter stod den på fælles- og klassefoto inden 3.g’ernes og 2.HF’ernes sidste gymnasiefest bød på mad og underholdning.
Artiklen fortsætter under billedet...
Vejret var i den grad med NGH's gallafest. Foto: John Ringstrøm
Fredag 26. juni står den så på dimission for de mange studenter. Her får de deres eksamenbevis, der uddeles legater, synges og holdes taler. Blandt andre naturligvis af Marianne Bollerup Neuer, der står for rektortalen for femte år i træk. Hendes første år var som konstitueret rektor.
Ingen problemer med tålmodigheden, selv om der måtte ventes i kø. Foto: John Ringstrøm