Den forgangne sæson i kvindernes B-Ligaen blev også den sidste for spillende cheftræner Louise Ringsing og hendes far og medtræner skråstreg sportschef, Arne Ringsing i Næstved HG.
Træner- og familieduoen ville gerne have fortsat, men de kunne ikke blive enige med klubben om betingelserne. På Facebook skriver Louise Ringsing blandt andet:
- Jeg har valgt ikke at takke ja til den kontrakt, der blev tilbudt. Efter mange overvejelser er jeg nået frem til, at det er det rigtige tidspunkt for mig at søge nye udfordringer. Gennem min karriere har jeg lært vigtigheden af at lytte til min egen mavefornemmelse, og derfor føles det som den rigtige beslutning for mig.
I kontakt med træneremner
I Næstved HG har man været meget tilfredse med det arbejde og den udvikling, holdet har været igennem under de to ”Ringsing’er”.
- Vi ville gerne have fortsat med Arne og Louise, men vi kunne desværre ikke blive enige om betingelserne. Vi er derfor på jagt efter en ny cheftræner og er allerede i kontakt med nogle spændende emner, lyder det fra næstformand, Adam Barkhuus, der håber at have en træner på plads, inden kvinderne starter træning igen 13. juli.
Næstved HG endte på tredjepladsen i B-Ligaens kvalifikationsspil i den forgangne sæson, som også bød på et dansk mesterskab i Futsal.
Louise og Arne Ringsing fik sig en oplevelse for livet, da de med Næstved HG spillede i Parken mod FCK for 18.000 tilskuere
i forrige sæson. Foto: Iver Tidemand
